Feb 21, 2020 — 18:00

Vera Icona: On Archives, Borders, and Nature

Vera Icona: O archivech, hranicích a přírodě, je neformálním dialogem umělce Dora Gueze, narozeného v Jeruzalémě, a kurátorky Sary Reismanové z New Yorku, moderovaným Jarem Vargou. Představí některé z idejí, na nichž je založena Guezova samostatná výstava Vera Icona, který se otevře následující týden ve FUTURA. Guez, jehož umělecká praxe stojí mezi zpracováním historických archivů, současnou fotografií a videem, bude hovořit o projektech, které reflektují vztah mezi jazykem a vysídlením a zapletení přírody a vnímáním domova a identity. Sara Reisman představí nedávné kurátorské projekty, které zpochybňují účinnost revoluce a aktivismu v dobách politické nestability a jak mohou být umělecké prostory místem k organizování.

/ Dor Guez se narodil v rodině s palestinskými a židovsko-tuniskými kořeny. Guezovy fotografie, video, smíšená média a eseje zkoumají vztah mezi uměním, vyprávěním a pamětí. Jeho umělecké dílo analyzuje osobní a oficiální zprávy o minulosti a vyvolává otázky o roli současného umění při vyprávění nepsaných dějin a rekontextualizaci vizuálních a písemných dokumentů. Od roku 2006 se Guezův výzkum zaměřuje na archivní materiály na Středním východě. Jeho tvorba byla vystavena na více než třiceti samostatných výstavách po celém světě. K dnešnímu dni bylo publikováno osm katalogů o jeho praxi. Vydavateli jsou mimo jiné Distanz, New England Press a A.M Qattan Foundation. V současné době Guez působí jako vedoucí magisterského programu na Bezalel Academy of Arts and Design. www.dorguez.com

Sara Reisman je kurátorka, jejíž praxe se zabývá veřejným uměním, sociální praxí a politikou místa. Od roku 2014 působí jako výkonná a umělecká ředitelka nadace Shelley & Donald Rubin Foundation, která se zaměřuje na podporu umění a sociální spravedlnosti prostřednictvím udělování grantů neziskovým organizacím v New Yorku a pořádáním výstav a veřejných programů v galerii nadace, The 8th Floor. Nedávné výstavy zahrnovaly Revolution from Without, The Watchers a Relational Economies: Labor over Capital. V roce 2019 byly vydány dva knižní projekty: Mobilizing Pedagogy: Two Projects in the Americas od Pablo Helguery a Suzanne Lacy s Pilar Riaño-Alcalá (koeditováno s Elyse Gonzales, publikováno Amherst College Press) a Elia Alba: The Supper Club (editováno s George Bolster a Anjuli Nanda, publikováno Hirmer Verlag). Od roku 2008 do roku 2014 byla Reisman ředitelkou programu Percent for Art v New Yorku, kde mimo jiné zadávala zakázky pro Xu Bing, Mierle Laderman Ukeles, Pablo Helgueru a Jeffrey Gibsona pro občanská místa, jako jsou knihovny, veřejné školy, soudní budovy, náměstí a parky. Reisman pracovala v kurátorských rolích v Queens Museum, the New Museum, a ve Philadelphia ICA. V roce 2011 byla critic-in-residence v Art Omi, je 2013 Marica Vilcek Curatorial Fellow, a získala rezidenci CEC Artslink 2020 v Petrohradě. Reisman vyučovala na University of Pennsylvania, Purchase College a od roku 2016 magisterský program kurátorské praxe na fakultě výtvarných umění. www.the8thfloor.org